Računi i paketi
PAKETI
RAČUNI
Sigurno korištenje platnih kartica je ključno za zaštitu vaših sredstava i ličnih podataka. NLB Banka pruža niz savjeta i mjera kako biste bezbrižno koristili kartice, bilo u svakodnevnim transakcijama, podizanju gotovine ili online plaćanju. Ove preporuke uključuju zaštitu PIN-a, izbjegavanje dijeljenja podataka te praćenje prometa na računu. Kroz pravilno korištenje, možete smanjiti rizike i uživati u svim prednostima moderne bankarske tehnologije.
NLB Banka omogućava svim korisnicima kreditnih i poslovnih kartica uslugu SMS obavještavanja o obavljenim transakcijama, pružajući dodatnu sigurnost. Korisnici odmah nakon kupovine ili podizanja gotovine dobijaju obavijest putem SMS-a. Ova usluga omogućava korisnicima brzu reakciju u slučaju gubitka, krađe ili zloupotrebe kartice, jer svaka neovlaštena transakcija može biti prepoznata i prijavljena.
Ako korisnik dobije obavijest o transakciji koju nije izvršio, potrebno je kontaktirati Pozivni centar kako bi se kartica odmah blokirala i spriječila dalja zloupotreba. U tom slučaju potrebno je da klijent kontaktira Pozivni centar na broj 035 246 530 ili 035 259 777 i izvrši blokadu kartice kako bi spriječio dalju zloupotrebu iste.
Cijena usluge je 1,00 KM mjesečno po kartici, bez obzira na broj transakcija, dok je za korisnike VISA Gold kartice i određene pakete usluga besplatna. Za aktivaciju, posjetite najbližu poslovnicu NLB Banke d.d., Sarajevo.
Pogledajte dnevne limite za korištenje NLB platnih kartica:
Vaš PIN treba biti poznat samo vama i čuvan na sigurnom mjestu, van domašaja drugih. Nemojte ga čuvati u telefonu ili bilješkama koje su lako dostupne. Kada unosite PIN, zaklonite tipkovnicu kako bi spriječili otkrivanje. Karticu uvijek držite na oku i nemojte je davati drugima.
Prilikom plaćanja na POS terminalima u inostranstvu uvijek odaberite naplatu u valuti zemlje u kojoj se nalazite, jer ukoliko odaberete u BAM banka čiji je bankomat ili POS terminal može da naplati dodatnu DCC (Dinamic Currency Conversion) proviziju.
Prije odlaska na put provjerite limite i datum isteka kartice - ukoliko ističe u tekućem mjesecu obratiti se Banci za preuzimanje reizdate kartice.
Kod podizanja gotovine, birajte "tekući račun" za debitne kartice, a "kredit" za kreditne kartice. Banka ograničava broj i iznos transakcija radi sigurnosti, a dodatna ograničenja važe za zemlje van Europe. Ove limite možete ukinuti na zahtjev.
Ako želite, PIN kartice možete promijeniti na NLB bankomatima. Koristite kombinacije koje su lako pamtljive vama, ali teže drugima za pogoditi, izbjegavajući očite brojeve poput datuma rođenja.
Pretražite naziv web stranice i ako je bilo nekih problema sa kupovinom preko te web stranice, velike su šanse da je neko već na internetu pisao o tome. Ako je u pitanju web stranica sa komisionom prodajom, u nekom dijelu svake web stranice obično stoji informacija o reputaciji svakog prodavca. Kada god ste u mogućnosti, plaćajte karticama radije nego doznakom, zato što imate dodatne mogućnosti za reklamacije u kojima Vam banka može pomoći. Uvijek pročitajte uslove za vraćanje robe i uslove garancije.
Ako na web stranici postoji broj telefona, pozovite taj broj kako biste se uvjerili da broj, odnosno kompanija, postoji. Pošaljite e-mail prodavcu kako biste se uvjerili da je adresa postojeća. Web stranica koja nema ni svoj domen, već koristi javne besplatne e-mail servise poput g-mail, yahoo i slično je sumnjiv i trebate ga izbjegavati. Izbjegavajte internet prodavnice koje ne sadrže podatke o adresi sjedišta kompanije. Nemojte da vrjednujete prodavca prema atraktivnosti web stranice – kvalitetna web stranica se danas pravi veoma lako.
Prije nego što unesete broj kartice, uvjerite se da ste na tzv. ''sigurnoj web stranici'', čija adresa počinje sa https: (kod takvih web stranica često ćete uočiti sliku katanca u desnom donjem uglu browser-a). Ako je ponuđeno, odaberite korištenje escrow servisa. Nemojte vjerovati u sigurnost web stranice samo na osnovu takve izjave ispisane na web stranici. Ako nakon plaćanja posumnjate u legitimnost i reputaciju web stranice čak i nakon plaćanja, odnosno ako sumnjate da je broj Vaše platne kartice kompromitovan, odmah obavijestite banku da blokira i zamijeni Vašu karticu.
Web stranice banke ili procesora plaćanja uvijek pozivajte ručnim unosom adrese ili iz svojih „omiljenih“ adresa, a nikada iz e-mail-a koji ste dobili od banke, procesora, trgovca. Ako sumnjate u e-mail koji Vam je poslala banka, nazovite call centar banke i provjerite vjerodostojnost takvog email-a. Banke Vam često pišu, ali veoma rijetko od Vas zahtijevaju neku aktivnost, osim eventualno potvrde da ste neku transakciju učinili baš Vi.
Budite oprezni sa masovno poslanim e-mail porukama o atraktivnim prilikama za ulaganje, kao i sa pojedincima koji se predstavljaju kao nigerijski zvaničnici ili poslovni ljudi druge države koji Vas mole za pomoć u prebacivanju veće sume novca. Nemojte da vjerujete u obećanja velike zarade u zamijeni za Vašu kooperativnost. Nemojte da vjerujete nevjerovatnim e-mail ili pop-up porukama u kojima piše da ste osvojili veliku nagradu – takve situacije nisu realne.
Ne zaboravite
Pažljivo čuvajte podatke o svojim karticama i računima.
NLB Banka d.d., Sarajevo, uvela je PIN za potvrdu transakcija radi povećanja sigurnosti. Korisnici Mastercard i VISA kartica pri plaćanju roba, usluga, ili podizanju gotovine moraju unijeti PIN, umjesto potpisa. PIN se koristi prilikom podizanja gotovine na bankomatima i POS terminalima, kako u zemlji, tako i u inostranstvu, osiguravajući dodatni nivo zaštite tokom svih transakcija.